Deník – Leden 2011

S přibývajícím věkem se mi zásadně horší paměť, proto jsem se rozhodl, že bude lepší dělat krátké souhrny každý měsíc.

Gyro 13

Původní plán byl hru dokončit do konce roku (toho loňského). Termín jsme prakticky stihli (malý zázrak). Ale nakonec jsme se rozhodli přejít na novou verzi UDK, bohužel tento přechod si žádá poměrně hodně úprav a změn. V lednu jsme začali pracovat na novém UI a skinech vrtulníku. UDK nyní podporuje iOS. Po prvních testech se ukazuje, že iPhone/iPad verze bude. A bude to hodně práce. Bohužel i v tak kvalitním enginu není kouzelné tlačítko, které by konverzi udělalo za vás.

Hip Hop King

Další titul z rodiny Rytmik pro DSiWare prošel úspěšně lotcheckem (technicko-administrativní peklo). Připravujeme marketingové materiály, vyplňujeme další formuláře, aby hra mohla vyjít. Spustili jsme web, kde si můžete poslechnout skladby, které tato verze obsahuje. Datum vydání pro Evropu je stanoveno na 11. února 2011. Hurá!

Numen – Steam update 1.40

Na konci ledna jsme připravili malý update anglické verze (jen několik oprav bugů). K příležitosti updatu se nám podařilo domluvit několikadenní slevu (80 % off). Na fórech okamžitě vzniká diskuze – „Worth it at $2?“ – odpověď zní ANO. Na únor plánujeme update i pro českou verzi.

Two Worlds II – 25. 1. 2011

V naší edici HYPERMAX vydáváme lokalizovanou hru Two Worlds II. Lokalizace to byla dlouhá a komplikovaná. Texty se měnily do poslední chvíle, nakonec se vše podařilo a hru jsme vydali včetně masivního GOLD Update 1.1.2.  Za 8 let naší vydavatelské činnosti je to zároveň první hra, ke které jsme připravili speciálku (Royal Edition). Zájem o ni nás příjemně překvapil, po týdnu je již prakticky rozebraná – doslova pár posledních kusů je na prodejnách GAME (dříve JRC). Pokud jste sběratel herních figurek, artbooků, tak neváhejte.

Padl další rekord: Během expedice TW2 pro zákazníky našeho e-shopu se nám podařilo zastavět pobočku pošty na Zbraslavi. Nakonec musel kolega pomáhat i s nakládáním při odvozu balíků z pošty – jinak by se poštovní úřednice ten den asi nedostaly domů.

Protože tento blog je primárně určen pro vývojáře, tak se podělíme o zajímavou zkušenost. Hra Two Worlds II obsahuje ochranu proti kopírování. Osobně nejsem velký příznivce DRM, Starforce, atd. Nicméně rozhodnutí německo-polského vývojáře/vydavatele chápu. Navíc hra obsahuje pro zákazníky asi nejméně otravnou variantu ochrany. DVD s instalací není chráněno vůbec, při instalaci zadá zákazník unikátní sériové číslo a hra se potom autorizuje na nainstalovaný hardware. Aktivace probíhá on-line a pouze jednou. Podobně jako u Windows. Žádné ověřování během hraní. Tento proces může zákazník opakovat několikrát (při změně hardwarové konfigurace nebo na svém druhém PC). Pokud své pokusy vyčerpá nebo je offline, má možnost telefonické aktivace.

Aktivaci pro české zákazníky zajišťujeme my, tedy měli bychom. Místo toho si kolega neustále povídá s piráty, kteří marní jeho čas a blokují telefonní linku. Ano, naše týdenní zkušenost ukazuje, že většina volajících jsou piráti. Poměr je zdrcující – na jednoho zákazníka připadá pět až deset pirátů. Chápu, že počítačové pirátství nevymýtíme, ale hloupost a drzost zřejmě nezná mezí. Je to, jako kdyby zloděj volal na policii, že krade televizi, ale nemůže ji unést a potřeboval by s ní „helfnout“.

PIRÁTI, UŽ NÁM NEVOLEJTE!

Lukáš (CINEMAX)