Blog je mrtvý, ať žije blog.

Zdravím. A je tu další reinkarnace blogu :). Poslední půl rok nepřibyl žádný článek, proto nabízím krátkou rekapitulaci toho, co se u nás za tu dobu stalo.

Říjen 2012

Poslední článek na blogu byl o službě Greenlight a očekávaném druhém kole. Před tímto kolem jsme byli v TOP100. Doufali jsme, že by to vyjít mohlo, Inquisitor je hotový a reakce od hráčů na GoGu jsou ve většině pozitivní, stejně jako většina recenzí. Bohužel přichází první zklamání a Inquisitor zelenou nedostává.

Listopad 2012

Práce na naší první hře pro Nintendo 3DS jsou již v plném proudu. Na rozdíl od našich her pro DSi se nebude jednat o malou hříčku, ale hru většího rozsahu, pro tento okamžik prozradím jen, že se bude jednat 3D dungeon/RPG. Původní plán hru dokončit a vydat v Q2 se pomalu začíná jevit jako příliš optimistický. Q3 to jistí 🙂

Inquisitor Greenlight Round 3 – opět velká očekávání a opět velké zklamání.

Prosinec 2012

Neustále řešíme, zda dělat další hry pro iOS. S napětím čekáme na konec světa, který by toto dilema pomohl vyřešit. Velké zklamání – zase nic. No tohle dilema budeme muset řešit dál.

Ještě před koncem světa vydáváme Rytmik World Music pro Nintendo DSi a Nintendo 3DS. Je to již pátý díl, který obsahuje novou knihovnu zvuků. Její zaměření je snad jasné z názvu. Tímto Rytmikem již definitivně uzavíráme tuto sérii na pro DSi. Co v něm vytvořili uživatelé z celého světa se můžete podívat na webu Rytmik Collection, kde je více než 450 skladeb. Již nyní plánujeme Super Rytmik pro 3DS. S vývojem začneme po dokončení dungeonu.

 Rytmik World Music Trailer

A po konci světa a pár dní před koncem roku ještě vydáváme DSiWare hru Goooooal América.

 Goooooal América Trailer

Rok 2012 končí. Osm vydaných titulů za rok je slušné score.

Leden 2013

Hned první pracovní den v novém roce začínáme brainstormovat o nové iOS hře. Dilema mizí, rozhodnutí je jasné uděláme remake herní klasiky. Po dvou dnech nostalgického vzpomínání vybíráme jako „vzor“ hru Missile Command. Hlavním důvodem je přesvědčení, že dotykové ovládání je přesně to, co na tuto klasiku sedí. Poměrně odvážně pojmenováváme adresář na síťovém disku – Project January 2013 – plán je jasný, hru dokončit do konce ledna.

 Legendární Missile Command

Stejně jako konec světa, ani další kolo GL v prosinci nebylo. S napětím očekáváme výsledky čtvrtého kola. Inquisitor opět ostrouhal. Od prosince je v TOP20. A opět zelenou dostalo několik her, které budou dokončené až za několik měsíců. Jaký to má smysl?

200x162xrpgfrance-indie2012.png.pagespeed.ic.zyRPXzPaXV[1]

Pár dní na to získáváme cenu RPG Indie 2012 od francouzského magazínu specializovaného na RPG hry a cenu Game of the Year 2012 – Best Story/Writing od GameBanshee. To každého vývojáře potěší, ale ještě víc nás těší pochvalné feedbacky od hráčů a fanoušků.

beststorywritingwin[1]

Únor 2013

Project January 2013 je hotov. Leden holt nestačil. 18 dní není tak velký skluz. Rekordem u této hry je jednoznačně poměr času věnovaného vývoji a testování. A myslím, že je to na hře opravdu znát. Často jsem se přistihnul, že místo testování hru „jen“ hraju.

 Testování je dřina

Your app status is Waiting For Upload.
Your app status is Waiting For Review.
Your app status is In Review.
Your app status is Pending Developer Release.
Your app status is Processing for App Store.
Your app status is Ready for Sale.

 Energie, že by se i Kim leknul

Hra 247 MISSILES vyšla 22. 2. 2013.

Na konci ledna další kolo GL a opět nic. Začínáme si myslet, že ve Valve sedí jako žába na prameni nějaký ortodoxní katolík, který se nehodlá smířit s tím, že by Inquisitor byl již na Velikonoce na Steamu a raději vybírá hry, které nejsou hotové nebo jsou v žebříčku za náma.

Březen 2013

Březen je měsíc knihy. Ano, ale také to byl měsíc updatů. Rakety se dočkaly české verze a již 5 updatů, šestý zrovna čeká na schválení u Applu.

 Update 1.4 přinesl bonusovou minihru

V březnu GL není. Proběhla volba nového papeže. Jaký má vztah k inkvizici? Nevíme.

BFUqE1eCEAEPKy0 (1)

Co dál?

Další runda zelené bude 17. dubna. Jsme na 15. příčce (v top25 už řadu měsíců). Už skoro ani nedoufáme, ale naděje umírá poslední. Aktuálně máme 43,391 ‘YES’ VOTES. Ten další může být váš. Každý hlas se počítá!

A abych nezapomněl, je to už půl roku, co píšu pravidelně komentáře pro časopis Level. Jejich pravidelnost je zaručena pevnými termíny uzávěrek. Papír je papír. Se šéfredaktorem Michalem Křivským jsem se dohodl, že tyto komentáře můžu zde na blogu postupně zveřejňovat. Takže se můžete těšit minimálně na jeden článek měsíčně, ale budu se snažit i o další komentáře. Slibuju. Už zase 🙂

Lukáš (CINEMAX)