Co je u nás nového?

Navzdory neustálým slibům mám na blog stále méně času než bych si představoval. Tentokrát mě od psaní rozptylovalo hlavně dokončování a vydání naší poslední hry The Keep pro Nintendo 3DS.

Vzhledem k tomu, že právě chystáme verze pro Nintendo WiiU a PC, je zatím brzo na kompletní post-mortem tohoto titulu. To v jakém duchu bude napsán lze snadno odhadnout. Na velmi povedené konferenci GDS 2014 – díky za organizaci sdružení České hry – jsme během dotazů, na závěr naší přednášky, oznámili zahájení prací na pre-produkci na pokračovaní. Více detailů o The Keep 2 zveřejníme během příštího roku.

LEVEL 247

Jako známý fanboy jsem se také před měsícem nechal ukecat k sepsání historie Nintenda. O důvodech, proč není radno tuto firmu podceňovat, se můžete dočíst v listopadovém Levelu.

Co u nás starého?
Jak mnozí vědí, jak já, tak i můj společník Marek Nepožitek jsme staří ataristi. Zatím co já jsem z 8bitů přešel rovnou na PC, tak Marek zůstal značce věrný o něco déle. A právě před více než 20 lety také dokončil svojí první komerční hru pro 16bitové Atari ST / STE / TT / Falcon. A protože k zahájení prodejů hry došlo v zimě 1994, tak se rozhodl tuto pozoruhodnou epizodu řádně zdokumentovat.

Ano je to již 20 let. Proto napsat jen jeden článek by bylo málo. Hře Hlava Kasandry, je věnován samostatný blog, kde se mimo nostalgického vzpomínání, můžete také dozvědět o unikátní protipirátské ochraně a s ní související komplikované záchraně. K dispozici je i návod jak hru hrát. Ptáte se proč? Protože bude brzo k dispozici volně ke stažení do emulátorů 16bitovových strojů. Než se tak stane, můžete zkouknout obrázky nebo si pustit let’s play. Pochopitelně nechybí ani kritické zhodnocení dvacetileté prvotiny, a vzpomínky na samotný vývoj hry.